Aгрaрії зaрaз oчікують прийняття зaкoнoпрoєкту №2194 «Прo внeсeння змін дo Зeмeльнoгo кoдeксу Укрaїни тa іншиx зaкoнoдaвчиx aктів щoдo удoскoнaлeння систeми упрaвління тa дeрeгуляції у сфeрі зeмeльниx віднoсин».
Нaйбільші супeрeчки під чaс підгoтoвки зaкoнoпрoeкту дo другoгo читaння тoчaться нaвкoлo пeрeвaжнoгo прaвa oрeндaрів нa купівлю ділянoк сільськoгoспoдaрськoгo признaчeння (дaлі — с/г).
Вaжливo й тe, xтo oтримaє тaкe прaвo і у якoму пoрядку. Нині рaзoм з oрeндaрями нa прaвo пeршoчeргoвoгo викупу зeмлі хочуть отримати компанії, які видобувають корисні копалин (далі — надрокористувачі).
Наразі переважне воля на придбання земельних ділянок належить орендареві — саме относительно це йдеться у Законі України «Про оренду землі». В Україні понад 90% земель с/г призначення перебувають в оренді с/г підприємств.
Своєї гостроти питання реалізації переважного компетенция на придбання земельних ділянок с/г призначення набуде з відкриттям ринку землі. Виходячи з його умов орендарі-юрособи ризикуватимуть втратити полномочия на землю, оскільки обмежені у можливості купівлі земель с/г призначення.
Відтак, з року в рік карт-бланш власності на землі, що орендують одним махом фермери, набуватимуть треті особи.
Особливо загрозливою для того агробізнесу є законодавча ініціатива надати надрокористувачам першочергове власть на купівлю земельних ділянок с/г призначення.
Таким чином виникне небезпека того, що після викупу с/г землі у фермерів, нові власники непринужденно змінять її цільове призначення бери землі промисловості та організують следом видобуток корисних копалин. Це зменшить площі с/г земель та обсяги аграрного виробництва.
Але (в важливо врахувати, що в чинному законодавстві передбачена пріоритетність використання земель с/г призначення саме с целью потреб агровиробників. А про інших потреб, безвыгодный пов\’язаних з агробізнесом, надаються альбо ж взагалі не с/г угіддя разве ж с/г землі гіршої якості.
Надання переважного карт-бланш надрокористувачам (навіть і обмеженому їх переліку) дає поштовх исполнение) нових схем земельного рейдерства.
Особи, які заінтересовані в придбанні значних масивів с/г земель, які перебувають в оренді аграріїв, зможуть отримувати дозволи получай користування надрами, а відтак — і переважне резон на викуп землі с/г призначення.
Метою таких зловживань можуть бути:
— намір перепродати земельні ділянки третім особам;
— перешкоджати орендарю у здійсненню господарської діяльності;
— формування «земельного банку» конкурентам орендаря.
Ризики про орендарів:
— розірвання договорів оренди землі;
— зменшення площ оброблюваних земель;
— зменшення рентабельності с/г виробництва;
— припинення господарської діяльності.
Присоединяйтесь к Instagram Liga.net — на этом месте только то, о нежели вы не можете мало-: неграмотный знать
Важливо врахувати досвід інших країн щодо надання переважного карт-бланш на купівлю земель с/г призначення. В різних європейських країнах переважне эскомпт на купівлю земель с/г призначення надається вслед однією з наступних моделей:
- Співвласники та орендарі (Болгарія, Албанія, Грузія);
- Співвласники, орендарі та сусіди (Македонія, Сербія, Естонія, Литва);
- Деякі (визначені) фермери мають перше имеет право купівлі, а за ними державне агентство (Франція);
- Державне агентство (Португалія, Іспанія, Литва);
- Урядова установа (Данія, Румунія, Нідерланди).
З наведеного досвіду цих країн пожалуй что, що у жодній країні малограмотный надається переважне льгота на купівлю земельних ділянок с/г призначення надрокористувачам.
Але ради законодавством українські надрокористувачі мають 100% гарантії отримання землі, необхідної исполнение) видобування копалин, у власність чи користування. Після отримання дозволів в користування надрами, вони отримують земельні ділянки у користування.
Також після аукціону їм передаються у користування сформовані земельні ділянки державної та комунальної власності. Також надрокористувачі мають ей-ей викупити землю, необхідну исполнение) видобування надр, вслед процедурою викупу земельних ділянок пользу кого суспільних потреб.
Тобто, в всего-якому разі надрокористувачі мають більше гарантій прав возьми землі ніж нинішні її орендарі. Навіть, якщо орендар прикупить орендовану ділянку, під якою знаходяться надра, получай видобування яких є дозвіл, надрокористувач може ініціювати викуп такої земельної ділянки в целях суспільних потреб.
Подписывайтесь в рассылки Liga.net — всего на все(го) главное в вашей почте
Викладені факти свідчать оборона те, що агровиробники (орендарі земель с/г призначення), мають отримати належні законодавчі гарантії першочергового полномочия на купівлю с/г землі.
Трендец материалы автора
Когда Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.