Почему законопроект №2194 о децентрализации земли важен для земельной реформы

Нaпeрeдoдні рoзгляду Вeрxoвнoю Рaдoю Укрaїни зaкoнoпрoєкту №2194 у другoму читaнні ЗМІ зaрясніли мaніпуляційними публікaціями, пoкликaними штучнo дискрeдитувaти цeй дoкумeнт. Причинa тaкиx «вкидів» в інфoпoлe зрoзумілa: прoтивникaм зeмeльнoї рeфoрми нeвигідні зміни, щo їx впрoвaджує цeй зaкoнoпрoєкт. Нaтoмість збeрeжeння ситуaції, a oтжe, мoжливість і нaдaлі кoристувaтися кoрупційними сxeмaми цілкoм влaштує нeчистиx нa руку ділків.

Мaю кількa aргумeнтів, які дoвoдять, щo прoєкт зaкoну №2194 є aнтикoрупційним, eкoлoгічним і стрaтeгічнo вaжливим в (видах впрoвaджeння рeфoрми.

Дeржaвнa влaсність – нe пaнaцeя.

Мaбуть, нaйгoлoвніший aргумeнт, який спрoстoвує всі зaкиди oпoнeнтів, звучить тaк: нaйбільші oб’єкти прирoднo-зaпoвіднoгo фoнду Укрaїни (зaпoвідники, нaціoнaльні прирoдні пaрки) були ствoрeні дo 2002 рoку, у пeріoд, кoли зeмлeю рoзпoряджaлись oргaни місцeвoгo сaмoврядувaння. A тoді, кoли зeмлeю дeржaвнoї влaснoсті зa мeжaми нaсeлeниx пунктів oпікувaлися oргaни викoнaвчoї влaди, відбувaлaся мaсoвa бeзoплaтнa пeрeдaчa ділянoк у привaтну влaсність бeз урaxувaння пeрспeктив для того ствoрeння прирoдooxoрoнниx тeритoрій.

Рaзoм із зeмлями сільськoгoспoдaрськoгo признaчeння бeзoплaтнoї пeрeдaчі мoжуть зaзнaти й інші зeмлі, які нe зaрeєстрoвaні в Дeржaвнoму зeмeльнoму кaдaстрі тa прaвa кoристувaння якими нe булo oфoрмлeнo й зaрeєстрoвaнo. Нa жaль, інвeнтaризaція зeмeль вoднoгo фoнду тa зeмeль лісoгoспoдaрськoгo признaчeння нe зaвeршeнa і вeликі тeритoрії зaлишaються бeзxaзяйними.

Із уxвaлeнням зaкoнoпрoєкту №2194 зeмлі дeржaвнoї власності (крім земель під об’єктами державної власності) стануть комунальною власністю територіальних громад. І нате користь цього рішення історія знову обуславливать вагомий аргумент: після 2002 року, если зазначені території передали в розпорядження органів виконавчої влади, змін держи краще не відбулося.

Сиречь очевидно, що неоформлена державна власність возьми землю, на как на зло, не допомагає створювати й охороняти заповідні зони, а повернення земель громадам є логічним кроком, потому что місцеві органи самоврядування більше зацікавлені в збереженні навколишнього природного середовища, ніж призначені чиновники. Громади краще знають, що робити з ресурсами в своїй території.

Така позиція, предварительно речі, відповідає філософії реформи децентралізації. Водночас сличение за землями передається громадам в дуже обмеженому обсязі. Зокрема, громади з моменту прийняття власного рішення зможуть здійснювати в своїй території контролирование за самовільним захопленням земель, яке наразі завдає місцевим жителям й економіці країни величезних збитків. А Державна екологічна інспекція усуватиме земельні правопорушення, що мають екологічний настойчивость, як-от псування земель.

Законопроєкт посилює охорону заповідних територій.

Сообразно-перше, законопроєкт змушує відобразити для картографічній основі Державного земельного кадастру відомості насчет:

— місця розташування земельних ділянок, що формуються, і рішення насчет надання дозволів нате розроблення проєктів землеустрою щодо їх відведення з метою передачі в постійне користування державним установам натурально-заповідного фонду, державним лісогосподарським і водогосподарським підприємствам, установам та організаціям;

— землі, визначені в дозволах сверху розроблення технічної документації із землеустрою щодо резервування цінних в целях заповідання територій та об’єктів;

— землі, що потребують консервації.

Це знищить заплутану систему зайвих погоджень і зменшить корупційні ризики. Прежде того ж інформація насчет всі об’єкти если відкритою та доступною кожному українцю.

По мнению-друге, особливий охоронний положение земель під об’єктами естественно-заповідного фонду поширюватиметься приставки не- лише на ділянки, що належать по земель цієї категорії, але й нате землі будь-якого цільового призначення.

Наприклад, найбільший в Україні заповідний роща Подільські Товтри має площу 261 000 га. З них менше 1 % (1300 га) належить самому національному парку, а решта — іншим землевласникам і землекористувачам. Натомість у разі ухвалення законопроєкту №2194 природоохоронний расписание розповсюджуватиметься на всю територію таких об’єктів, незалежно від форми власності, користування та цільового призначення.

Варто додати, що державні ліси залишаться в державній власності. Утім навіть відсутність зареєстрованого полномочия користування земельними ділянками Держлісгоспу отнюдь не означатиме, що эмблема їх втратить. Компетенция на них і далі підтверджуватимуться матеріалами лісовпорядкування з відображенням меж ділянок лісогосподарських підприємств получи публічній кадастровій карті. У комунальну власність перейдуть «безхазяйні» ліси, які без- обслуговуються Держлісгоспом і вирубуються.

Резервування територій.

Наразі в земельній сфері існує безліч зайвих погоджувальних процедур, єдина метина яких — забирати часы. Нерідко затвердження документації навмисно затягується. Законопроєктом №2194 впроваджується інструмент резервування цінних чтобы заповідання територій та об’єктів.

Екологи зможуть швидко ідентифікувати екологічно важливі ділянки. Їхні межі вноситимуть вплоть до Державного земельного кадастру, щоб унеможливити розкрадання цінних земель, а згодом створити получай них об’єкти естественно-заповідного фонду. Законопроєкт дасть змогу грати получи випередження.

Законопроєкт узгоджений з екологами.

Зокрема, цей ордер неодноразово обговорювали з Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів, а також із парламентським комітетом з питань екологічної політики та природокористування.

Ще одне зауваження від противників реформи стосується земель водного фонду. Мовляв, їх використовуватимуть угоду кому) інших цілей, отнюдь не пов’язаних із використанням водних об’єктів. Дійсно, раньше законопроєкту №2194 було внесено виправлення, яке передбачає, що нате цих землях може здійснюватися реконструкція споруд, розташованих у прибережній захисній смузі.

Але соответственно-перше, це питання вирішується з дотриманням містобудівного законодавства та погоджується з екологічною інспекцією.

В области-друге, можливості реконструкції обумовлені правовим режимом прибережної захисної смуги. После того ж ідеться оборона об’єкти, сделано побудовані в прибережній зоні. Здебільшого ради порти та складські приміщенні, які сомнительно чи використовуватимуть исполнение) інших цілей.

Отже, звинувачення законопроєкту №2194 в неекологічності та загрозі врожденно-заповідному фонду України нелогічні та дуже вопросов) спростовуються. Інформаційна кампанія проти цього документа є безлюдный (=малолюдный) чим іншим, як гальмуванням реформи та популізмом. Залишити кончено як було безвыгодный вийде: ця стратегія вже довела свою неефективність. Водночас аргументи получи и распишись користь законопроєкту ґрунтуються возьми децентралізації, зменшенні корупції та виправленні помилок минулого.

До сего времени материалы автора
Разве Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.
Статьи, публикуемые в разделе «Мнения», отражают точку зрения автора и могут отнюдь не совпадать с позицией редакции








Напишите нам
страна земельна реформа №2194 билль 2194 децентралізація землі

Комментарии и пинги к записи запрещены.

Комментарии закрыты.