Рано чи пізно у будь-яких вантажних шин спливає термін служби. В цьому випадку з’являється необхідність вибору та купівлі нових коліс. З чого розпочати пошук?
Ключові параметри:
- умови роботи
- вид перевезень вантажів
- на якій осі встановлено шину.
Тому для правильного підбору гуми для вантажівки треба відповісти на низку питань.
Якими дорогами їдемо?
Важливо розуміти маршрути та дорожні умови, якими пролягає шлях пересування вантажівки та які визначають тип малюнка протектора, який буде використовуватися.
- Вантажні шини із дорожнім типом малюнка використовуються на якісних асфальтованих дорогах. На інших типах покриття вони втрачають свої переваги.
- Універсальний малюнок у вигляді шашок та ребер у центральній зоні бігової доріжки та ґрунтозачепами по її краях. Його легко дізнатися по слідах, що залишаються вантажівкою, у формі ромбів. Такі покришки створені для пересування як асфальтованими, так ґрунтовими дорогами.
- Третій тип вантажних автошин має малюнок протектора підвищеної прохідності. Такі покришки легко пізнати за вираженими ґрунтозачепами зі значною бічною площею. Вони продавлюють ґрунт, дозволяючи гумі відштовхуватися від верхнього шару.
Куди веземо?
Виробники вантажної автогуми суворо розподіляють вироби за характером експлуатації.
- Магістральні перевезення. Відрізняються малою кількістю канавок на протекторі, що зводить до мінімуму опір коченню та підвищує економічність витрати палива.
- Міжміські або міжнародні перевезення. Умови експлуатації: якісні дороги, постійне навантаження, рівномірна швидкість, рідкісні гальмування. Як результат, основний акцент творці гуми роблять на зниженні опору коченню і паливної економічності, навіть більшою мірою, ніж у конструкції виробів для магістральних перевезень.
- Шини для регіональних рейсів .Як правило, вантажівкам доводиться виконувати перевезення вантажів на порівняно невеликі відстані, їздити і хорошими дорогами, і бездоріжжям, і вулицями великих міст, де від водія потрібні досить різноманітні та складні маневри, що додає клопоту виробникам вантажних шин. Вантажну гуму даного типу можна визначити за поєднанням поперечних канавок з глибокими поздовжніми.
- Вантажні шини для міських перевезень. Близькі до регіональних, з незначними відмінностями. Зокрема, підвищуються вимоги до маневровості та гальмування.
- Спеціальні шини (такого типу, наприклад). Призначені для спеціалізованих умов експлуатації: сільське господарство, будівництво, транспортування небезпечних вантажів тощо.
Яка вісь?
За типом осі вантажна гума поділяється на чотири типи:
- на провідну вісь (на них наноситься маркування літерою «D»);
- на колеса рульової осі (на них наноситься маркування літерою«F»);
- для осей вільного кочення (на них наноситься маркування літерою «T»);
- універсальні, призначені для рульової та інших осей (на них наноситься маркування літерою «Z»).
Вантажні шини передньої осі мають витримувати велике навантаження. Саме на них припадає основна робота при гальмуванні. Для гуми передньої осі необхідно забезпечити надійне зчеплення на поворотах, зменшивши до мінімальних значень ризик аквапланування.
Шини, встановлені на задній осі тягача, вирішують інші завдання. Від них залежить ефективне зчеплення з поверхнею, якою рухається вантажівка.
Менше вимог до шин причепа чи напівпричепа. Вони виконують пасивну роль у системі вантажного авто.
Вибір вантажної гуми — заняття непросте та відповідальне, що вимагає від автовласника спеціальних знань у різних аспектах. Особливо ретельно потрібно підбирати покришки для спецтехніки. Оптимально підібрана гума заощадить кошти та час у довгостроковій перспективі.